Accra dag 2. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu Accra dag 2. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu

Accra dag 2.

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Oktober 2014 | Ghana, Accra

afgelopen nacht gelukkig beter geslapen als de nacht er voor alleen was het nu wel ijs en ijs koud, aangezien de airco op 18 graden stond en ik bij iemand anders in bed moest kruipen om deze uit te zetten.. dus ik heb me maar goed in mn lakens gewikkeld om het warmer te krijgen.

helaas was ik om 06:00 / 08:00 nederlandse tijd, klaar wakker dus dat ging weer een lang dagje worden..

om 10:00 ben ik samen met mijn kamergenootjes wezen ontbijten hier in het hostel; een broodje met een gebakken ei en wat wok groente.. ook dit smaakte erg goed!

tijdens het ontbijt hadden we besloten om maar eens op pad te gaan. "Nana' een Ghanees die ons een beetje in de gaten houd en dingen voor ons regelt bood zich aan om ons rond te leiden.

hij heeft ons mee genomen door de straten van Accra, en gebouwen laten zien waar we foto's van konden maken. Hij had over alles wel iets te vertellen en wij keken ons de ogen uit. wat een verschil met Nederland! het verschil tussen rijk en arm is hier ook echt goed te zien, de ene straat staat vol grote luxe gebouwen en om de hoek zijn het allemaal vervallen hutjes.

het was erg rustig op straat aangezien overal de kerkdiensten nog bezig waren, die er erg anders aan toe gaan als in Nederland! volgens mij duurt hier een kerkdienst sowieso 3 uur en het is één vrolijke bedoeling met muziek en zang.

op gegeven moment liepen we langs een gebouw waar een poster hing van iemand die overleden was. 'nana' vertelde dat het hier normaal was dat wanneer er iemand overleden is, er een foto van diegene op een poster komt te staan om die persoon te eren of de begrafenis aan te kondigen.

'Nana' hield ons goed in de gaten, en wou absoluut niet hebben dat we aan de rand van de straat liepen. Hij liep aan de kant van de weg en wij aan de binnenkant. hij was veel te bang dat ons wat overkwam. zoals hij ons steeds noemt 'a sister from another mother' 'we are all family'.

ook kwamen we langs het Mövenpick hotel, dit is één van de luxere hotels in Ghana. het zag er echt onwijs groot en luxe uit! Nana nam ons mee naar binnen, en het was er heeeeerlijk! aangezien het buiten 35 graden was en we al dik 45 minuten hadden gelopen, was verkoeling van de airco wel even fijn. in de tuin van het hotel lag een gigantisch zwembad, waar we alle drie wel naar verlangde maar helaas!

aan de overkant van het hotel was een theater gebouw, echt een geweldig mooi gebouw om te zien van de buitenkant!
Nana kocht op straat een ijsje voor ons, omdat we het alle drie erg warm hadden en we liepen verder. We waren al dik een uur aan het lopen toen we bij het stadion van Accra aankwamen, hier vond later op de dag een voetbalwedstrijd plaats; een klassieker volgens Nana.

achter het voetbalstadion lag de 'black star square' dit was een gigantisch plein met tribune's waar één in de zoveel tijd de president zijn woordje doet. achter dit plein was het strand.. dit was erg armoedig en niet veilig voor ons alleen zei Nana. dus we mochten wel een kijkje nemen maar moesten wel bij hem blijven.

we waren ondertussen al zo'n 2,5 uur aan het lopen en ik kreeg erg veel last van de hitte, dus ik heb gevraagd of we weer richting het hostel konden gaan. Nana belde een vriend die ons op kwam pikken en ze hebben mij met de twee andere meiden gedropt bij het hostel.

De andere meiden zijn met Nana en zijn vriend mee geweest naar de voetbal wedstrijd en ik ben lekker onder de airco op mijn bedje gaan liggen na een lauwe douche.

en ik heb er ook meteen van geleerd dat ik niet de deur uit moet gaan zonder me in te smeren, want ook al schijnt de zon amper.. ik ben toch knetter verbrand! -_-

morgen begint mijn introductie met alle vrijwilligers van de SYTO, dus ik ben erg benieuwd!

ik ga nu maar eens slapen want we worden om 07:00 aan het ontbijt verwacht!

byeeee!

  • 13 Oktober 2014 - 11:21

    Tino:

    vraag me af of we je nog wel herkennen als je terug komt na al die zon de aankomende 2 maanden :)

    trots op je dat je dit doet.

    Tino

  • 13 Oktober 2014 - 12:03

    Gerard Hoppema:

    Hoi Anne ik heb nog een tip voor jou je zal wel transpireren dan verlies je veel vocht en zouten uit je lichaam als het er is neem dan zouttabletten in Suriname namen wij die ook hou je goed .liefs pa

  • 13 Oktober 2014 - 15:18

    Susanne:

    prachtig verhaal, mooi dat Nana zich om jullie bekommert..
    ja zeker de eerste tijd moet je ff goed "aanvoelen"" wie wel en niet te vertrouwen is..!!
    en wat een temperatuur Pffffff toch maar een beetje insmeren he.??!! hahahaha
    genoeg drinken, maar dat gaat meestal vanzelf...ik hoop dat ""slim flesje" goed van pas komt.!
    this is the real live ""soap"".....hihihi nog heel veel mooie belevenissen , o-ja dat gaat wel lukken..!!
    x susanne

    ps als het echt te gek gaat worden, en het is toevallig zondag, dan kun je altijd
    nog ff lekker 3 uur lang naar de kerkdienst gaan....lekker koel..!! cool.??

  • 13 Oktober 2014 - 21:13

    Sandra:

    Hoi anne wat een mooie verhalen schrijf je...wat leuk die foto's. ..leuk op via de ap.

    Trots Op jou ! ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

vrijwilligerswerk in Ghana

.

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Ghana

11 November 2014

Ghana

06 November 2014

Samenvatting van deze week.

31 Oktober 2014

Ziekenhuis bezoekje

29 Oktober 2014

23/29-10
Anne

Van 10 oktober t/m 9 december 2014 ga ik naar Ghana om hier vrijwilligerswerk te doen! Via deze weg kunnen jullie mij volgen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 12078

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 09 December 2014

vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: