17-10 & 18-10 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu 17-10 & 18-10 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu

17-10 & 18-10

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Oktober 2014 | Ghana, Accra

Hoi allemaal, hier onder weer een blog van 2 dagen!

17-10
Dag 3 in Swedru is aangebroken.. Het is alweer een week geleden dat ik op het vliegtuig stapte om mijn droom waar te maken. En droom die op dit moment echt een achtbaan van emoties is. Zoveel dingen die er op me af komen, zoveel te verwerken en het eigenlijk met niemand kunnen delen. Ja via mijn blog en de app maar zo zijn m'n emoties moeilijk te tonen. Na een onrustige nacht, stond vanmorgen de radio alweer op standje disco! Gelukkig was ik gisteravond bek af van alle emoties dat ik al vroeg in slaap ben gevallen en m'n slaap heb kunnen pakken! Om 08:00 maar eens opgestaan en gaan douchen, want eindelijk was er stromend water, voor zover je het stromend kunt noemen! Maar wel ijskoud! Maar na een warme zwetende nacht maakt dat weinig uit! Om 10:30 werd ik opgehaald om naar glovo village te gaan, dit is een schooltje waar nog 4 andere vrijwilligers werken. Daar aan gekomen waren de kinderen zo blij om me te zien! Ze namen direct al mn nare gevoelens weg! Samen met een andere vrijwilligster geholpen met het wassen van de kleren! Op de hand! Boah wat is dat zwaar en wat hebben wij het dan luxe thuis! Haha ondertussen had ik ook contact met activity international voor een eventuele overplaatsing van het gest gezin, naar een gezin waar nog een vrijwilligster is! Ik heb een heerlijk dagje bij de kinderen gehad, ze zijn zo vrolijk allemaal en ze willen allemaal heel graag aan je zitten en bij je zitten! Precies wat ik even nodig had op dat moment! Om 17:00 kwam edith me weer ophalen en toen vertelde ze me dat ik over geplaatst word a.s zondag naar een ander gast gezin! Toen ik terug kwam bij mn familie, werd het eten voor me neer gezet zonder weinig woorden, dus ze zou al wel op de hoogte zijn! Na t eten maar weer fijn op bed gaan liggen en muziek geluisterd! Nog even met mams gebeld en nu is het tijd om te gaan slapen! Goodnight!

18-10
Jeeej! Gewoon de hele nacht door stroom gehad dus ook een werkende waaier boven me hoofd! Maar helaas ook weer om 05:00 de radio op standje disco! Muziek in mn oren gedaan en nog proberen te slapen! Om 07:30 maar eens opgestaan en mn spullen ingepakt want om 09:30 ging ik met Luca uit duitsland richting accra! Ik werd al direct wakker met een ander gevoel! Omdat ik weet dat het vanaf nu alleen nog maar beter kan worden!

Luca ontmoet op de plek waar we hadden afgesproken en samen de trotro gepak richting winneba om daar rachel en taylor uit de usa op te halen! En vanaf daar met de trotro naar accra! In accra aangekomen en onze spullen gedropt op de plek waar we slapen. Taylor en rachel hadden zin een ijsje, dus opzoek gegaan naar een ijssalon! En die hadden we al vrij snel gevonden! Wat was dat heeeeeerlijk zeg! Ik had de afgelopen dagen al niet veel gegeten omdat ik me zo slecht voelde en aangezien ik gek op ijs ben ging dit we wel in!

Na het ijsje zijn we richting de shoprite gelopen, dit is een groot winkelcentrum in accra! Onderweg er naar toe bleek het toch verder te zijn dan we dachten dus maar de trotro genomen ipv de benenwagen!

Het winkelcentrum was niet echt iets waarvan ik zeg 'wow' dat zien we in nederland namelijk genoeg!

Tegenover het winkelcentrum zijn ze aan het bouwen, en staan al 2 grote apartementencomplexen en de derde is in aanbouw. Luca was erg nieuwsgierig om het uitzicht vanaf daar te zien, maar de gebouwen zijn zo beveiligd dat je niet eens in de buurt kan komen! Maar wij blanken zijn vrij slim! Zeg ze dat je van LA komt en speciaal daarvoor hier bent gekomen en morgen weer vertrekt! Maar geinteresseerd bent in een apartement om er een te kopen! Na lang praten lieten ze ons toch binnen en hebben we alles mogen zien! Boven op het dak (8hoog) was zelfs een zwembad! Nou die luxe hebben we dan in nederland weer niet! Haha
We mochten alleen geen foto's maken, Luca heeft de bewaker aan de praat gehouden en ik heb foto's gemaakt!
Na een dagje veel lopen in de hitte ( wat wel steeds meer begint te wennen ) lig ik nu fijn op m'n bedje in pink hostel! Morgen ga ik weer terug naar Swedru, naam mn nieuwe gastgezin en vanaf maandag start ik met m'n project! Ik ben heel er benieuwd!

Welterusten en tot snel!

  • 19 Oktober 2014 - 08:48

    Anita:

    Hoi Anne
    je doet het echt super goed ik vind het al knap dat je gegaan bent. Nu kan alles alleen maar beter worden.ben super trots op je. Vind het ook heel interessant om je blog te lezen. Veel plezier gr anita

  • 19 Oktober 2014 - 13:25

    Gerard Hoppema:

    Hoy kanjer blij dat het goed gaat met jou.je hebt al veel indrukken van Ghana op gedaan ,armoede en rijkdom zijn een schrijnend probleem in dat soort landen .jou volwassenheid word alleen maar groter je gaat dingen anders zien is een verijking van je geest meisie ik hou ban jo en Trots liefs pa

  • 20 Oktober 2014 - 13:35

    Susanne:

    en van je hela, hola houdt de moed er maar-in..!!
    tja als je alles bij-elkaar optelt en deelt door 2...
    dan gaat het toch allemaal nog goed-komen..?!!!
    wat zijn dat voor high-tech radio-s , die s-morgens om 5 uur ""spontaan""
    afgaan..?? ja en zo kom je er nog eens achter dat een wasmaschiene best een handige uitvinding is..
    alhoewel het wassen met de hand, mischien een beetje moeilijk {ff wennen he} maar ook eigenlijk best een heel sociaal ""gebeuren "" is.!! je bent lekker bezig en ondertussen kun je mooi je ""ei"" kwijt..!
    geloof me ik heb wat gewassen hoor met de hand..en de was op een grote steen ""slaan""....
    spoelen en weer opnieuw........hahahaha ongeveer hetzelfde als hardlopen, maar dan iets anders..!!
    je krijgt er gewoon een kick van..!! goed voor lichaam en geest..!!

    toi, toi ,toi, xsusanne

  • 20 Oktober 2014 - 20:00

    Gert Eeltink:

    Hey Anne,

    Ik heb je reisverslagen tot nu toe aan één stuk gelezen. Wat een achtbaan aan emoties en wat super stoer allemaal. Heb enorm respect voor wat je doet! Ben benieuwd naar het vervolg.

    gr. Gert

  • 22 Oktober 2014 - 18:20

    Abbaseh :

    Hey Anne
    Het duurde wel tot ik jou kon volgen. Ik heb respect voor jouw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

vrijwilligerswerk in Ghana

.

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Ghana

11 November 2014

Ghana

06 November 2014

Samenvatting van deze week.

31 Oktober 2014

Ziekenhuis bezoekje

29 Oktober 2014

23/29-10
Anne

Van 10 oktober t/m 9 december 2014 ga ik naar Ghana om hier vrijwilligerswerk te doen! Via deze weg kunnen jullie mij volgen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 12066

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 09 December 2014

vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: