Ziekenhuis bezoekje - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu Ziekenhuis bezoekje - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis bezoekje

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Oktober 2014 | Ghana, Swedru

Vanmorgen me toch maar over laten halen om naar het ziekenhuis te gaan, Anna had aangeboden om met me mee te gaan! Aangekomen bij het ziekenhuis zat er een gigantische wachtrij dus ik mocht netjes achteraan sluiten! Na 45 minuten kwamen ze mn gevens opnemen en een uur later mocht ik achter in de rij aan sluiten om mn bloeddruk te meten, temperatuur op te meten en mn klachten te vertellen. En daarna mocht ik weer achter in de rij aan sluiten voor m'n bezoekje bij de arts.
De arts in dit ziekenhuis is erg vriendelijk! Het is een pakistaanse arts en heel zorgzaam! Hij luisterde naar mn hart en longen zonder er naar te vragen en zei later lachend 'sorry this is Africa' hier doen ze dingen zonder het aan te kondigen dus vandaar zijn excuus! Hij maakte zich erg zorgen over mijn lage bloeddruk namelijk 80/50, dus ook niet zo heel gek dat ik zo duizelig ben! Na een paar vragen en controles mocht ik bloed gaan prikken, jippie! -_- maar gelukkig had ik Anna dr hand om fijn te knijpen! En gelukkig ging het een stuk sneller als in Nederland en stond ik zo weer buiten. Het lab ging het bloed testen en met 10 minuten kon ik mijn briefje met de uitslag ophalen en rechtstreeks naar de arts brengen. En ja hoor, iets wat ik totaal niet verwachtte; malaria! En ook nog eens een kleine afwijking van 'typhoid' dit word veroorzaakt door niet gereinigd water, en dat terwijl ik geen druppel water van hier heb gehad! Zelfs onder de douche houd ik mijn mond dicht! En buikklachten heb ik ook helemaal niet gehad! Ik zou de zelfde behandeling krijgen als Anna, infuus, injectie en dan nog wat extra voor de 'typhoid'. De arts zei dat hij er voor zou zorgen dat ik een prive kamertje kreeg waar ik rustig bij kon komen aangezien ik na alle inspanningen stond te tuntelen op mn benen. En toen moest ik m'n infuus + andere medicaties halen en op naar de 'ward' waar ik me moest melden. Gelukkig werd ik daar apart genomen voor het prikken van m'n infuus in plaats van in de wachtruimte zoals het ziekenhuis waar ik werkte! En toen werd ik naar mn kamertje gebracht waar t infuus aangekoppeld werd en een injectie in mn bips mocht ontvangen! En toen mocht ik eindelijk liggen en uitrusten! Anna is tussendoor langs huis gegaan om wat spulletje voor me te halen en had op de terugweg ook vers fruit mee gebracht! Want ik moet veel fruit eten van de arts. Anna heeft me de hele middag gezelschap gehouden en rond etenstijd is ze wat eten gaan halen voor ons beide! Ik kreeg om 22:00 pas mijn laatste infuus dus tot die tijd moest ik wachten. We hebben gezellig op bed gelegen en gepraat over vanalles. Om 21:30 werd mijn nieuwe infuus aangekoppeld en om 22:30 mocht ik naar huis om te slapen! Morgen om 06:30 moet ik mij weer melden.

Om 06:30 bij het ziekenhuis aan gekomen mocht ik weer naar m'n zelfde kamer om vervolgens 5 uur te wachten tot er uberhaupt iemand bij me kwam kijken! -_- de afspraak was dat ik nieuw infuus zou krijgen maar de arts die er vandaag was vond dat niet nodig dus ik mocht naar huis om daar uit te rusten en aan te sterken. Eerlijk gezegd voel ik me nog niet veel beter en ben ik nog steeds gigantisch moe. Maar het is erg moeilijk om je in een vreemd land hard te maken. Ik heb een apotheek aan medicijnen mee gekregen dus maar hopen dat het snel beter gaat. Ik heb vandaag niet veel anders gedaan dan slapen..

Gisteren was ik nog wel redelijk positief, maar de vermoeidheid blijft zo erg en er loopt zoveel langs elkaar heen dat ik voor mijn gevoel het liefste naar huis ga! Om daar goed onderzocht te worden en uit te zieken! Maar helaas gaat dat niet maar zo.

Hopelijk voel ik me snel beter en kan ik echt gaan genieten mijn laatste weekjes!

  • 31 Oktober 2014 - 21:12

    Susanne:

    nou zeg, lekker allemaal , tjonge jonge wat een gedoe..zoveel vette pech ,
    de kans om de lotto te winnen lijkt ja wel groter..!!
    tjaha jij hebt een horloge maar zij hebben de TIJD..hihihi { sorry grapje}
    het enige positieve aan de hele kwestie, is volgens mij de pakistaanse ""humor arts"""
    by the way..is hij toevallig nog vrijgezel..????
    nu ff serieus, heb op internet gezocht naar internationale ziekenhuizen ghana..
    haleluja dat zijn er nog al wat...kun je beter zelf ff kijken.
    je kan ook nog iets gespeciviseerder {hahhaah dat is de achterhoekse uitvoering }
    zoeken op internet: hetzelfde concept, maar dan tussen ziekenhuizen en ghana het woord
    malaria typen oke..? simpeler kan ik het je niet uitleggen...wat een chaootje ben ik toch ook {soms}
    begrijp me niet verkeerd ik wil je niet daar laten....hihihi alweer zo-n slimme opmerking..!
    maar voor het geval dat..het ff niet anders kan, is dit mischien een welkom alternatief..?!
    ga je lekker vliegen, dat schiet goed op, mischien moet je dan eerst naar Accra..{pffff of neem een taxi}
    daar zitten zowiezo ook allerlei hospitals in metropolitan??? heb ik dat goed ?!
    zo niet dan vlieg je verder, er zijn ook artsen zonder grenzen ergens daar...die namen weet ik niet meer..
    zoek en gij zult vinden..!!!! en wat een tof maatje heb je, die je steunt en goed verzorgt..erg lief
    zeg haar maar dat ik haar bewonder...! {maar natuurlijk niet zo als.....tja die pakistaanse arts ..}
    ik voel hem al aankomen..volgend jaar down under..!! oooh johan kruif krijg bijna gelijk,
    ieder nadeel heeft z-n voordeel..
    hoop dat je nog een beetje schik hebt gehad..tijdens mijn geneuzel..!
    ik kan je niet te veel riemen onder het hart steken..je weet maar nooit wat je daar aan over houdt..?!
    natuurlijk hoop ik dat je nog een hele mooie tijd te gaan hebt daar...dat gun ik je zo.!!
    maar jij maakt de keus ..dat is je recht..! maar ons lieflijke dorpje ligt nog steeds niet aan zee....
    dus surfen...ho maar....hele mooi actie-foto trouwens..!
    veel kracht en energie gewenst..!xsusanne



  • 31 Oktober 2014 - 21:54

    Susanne:

    ja nog wat vergeten...wat zeg je daar..>? een prive kamertje samen met de pakistaanse arts..??
    maak me niet gek..en dan ook nog een injectie krijgen in je BIl.....?! dan is het toch ook
    geen wonder dat je zo moe bent...!! je moet nog ff doorgaan zo, dan kom ik eraan..!
    tjeetje altijd al willen meemaken, maar jij hebt het voor mekaar..bedankt he..!!hihihihihihihihihihahaha
    ... heb me suf ge..zocht naar het ghaneese woord voor het kruisje..maar niet gevonden...wat een chaotische wereld is het toch soms..dat internet bedoel ik ..
    dus maar weer gewoon zo Xsusanne





  • 01 November 2014 - 10:57

    Gerard Hoppema:

    Hoi kanjer ben trots op je het is net een achtbaan waar jij in beland bent nu ,maar ik ben er van overtuigd dat je hier sterker uitkomt .fijn dat je Anna hebt om mee te praten iets vertrouwd om je heen nog een maand en je bent weer waar je hoort te zijn met een vracht van indrukken die je daar hebt op gedaan nog ffff doorzetten liefie sterkte pa

  • 03 November 2014 - 08:53

    Nardie :

    Heeee Anne,

    Wat overkomt je nu! Ik geloof bijna niet wat ik lees.. Malaria. Nou je zult ook echt alles meemaken tijdens je trip. Veel sterkte!
    Mooie reisverhalen, zoals je het omschrijft zie ik het zo voor me afspelen, wat een wereld van verschil met NL.
    Nu even lekker je tijd nemen en daarna weer met volle teugen genieten! Met hopelijk die andere werkplek! Go for it..succes!

    Groet van Nardie.

  • 03 November 2014 - 20:22

    Wil:

    Anne het zit je allemaal niet mee. STERKTE en beterschap

  • 03 November 2014 - 21:11

    Susan Freriks:

    Hoi Anne, sterke en beterschap. Ik heb veel bewondering voor jou. Groetjes Susan

  • 04 November 2014 - 19:38

    Susanne:

    anne , ik weet niet of je dit leest..?
    maar anders gaat het wel over een ""andere schijf""...
    wat je het-beste kunt doen...in jou geval...
    is het in-nemen van GINSENG....hoe en waarom is ff te ingewikkeld om specifiek..uit -te leggen..!
    by the way, natuurlijk zout {ors} fruit {geschild} en water....ZUIVER..
    ginseng hebben ze in ghana ..!!! zet er thee van..en mischien {dat weet ik niet zeker}
    hebben ze daar ook wel ginseng-pillen..! ik wens je alle beterschap en..!! last but not least..
    nog een hele fijne reis , eet ff geen knoflook en bepaalde specerijen die bloeddruk-verlagend werken.!
    ""simpel"" eten , wat baby-s ook doen... {geen borst} hahahhahaaa
    dag jij redt het wel xsusanne

  • 05 November 2014 - 13:46

    Abbaseh :

    beterschap en sterkte meid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Swedru

vrijwilligerswerk in Ghana

.

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Ghana

11 November 2014

Ghana

06 November 2014

Samenvatting van deze week.

31 Oktober 2014

Ziekenhuis bezoekje

29 Oktober 2014

23/29-10
Anne

Van 10 oktober t/m 9 december 2014 ga ik naar Ghana om hier vrijwilligerswerk te doen! Via deze weg kunnen jullie mij volgen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 12075

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 09 December 2014

vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: