Samenvatting van deze week. - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu Samenvatting van deze week. - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu

Samenvatting van deze week.

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 November 2014 | Ghana, Swedru

Eventjes weer een update van mijn blog.

Na dat er afgelopen weekend geen vooruitgang was ondanks mijn medicijnen en de behandeling in het ziekenhuis, besloten om maandag naar een ander ziekenhuis. Helaas was dit wel het ziekenhuis waar ik gewerkt heb, maar een vriend van de familie die het ziekenhuis goed kent had aangeboden om ons te helpen en zo werd ik overal snel geholpen en hoefde ik niet weer een hele dag in het ziekenhuis door te brengen.
Helaas mocht ik weer bloedprikken, en ging dit zoals gewoonlijk niet gemakkelijk en werd er naar 3 keer mis prikken eindelijk raak geprikt in de ader in mijn pols wat erg pijnlijk was. En ondertussen was deze held op sokken alweer helemaal van slag door al dat geprik. -_-
Tijdens het wachten op de bloed uitslag werd mijn bloeddruk weer gemeten en deze was net als vorige week nog steeds erg laag. Toen de bloeduitslag binnen was werd ik door verwezen naar de arts om hier mijn verhaal te doen, Vivian is mee naar binnen gegaan om me te ondersteunen in mijn verhaal.
De arts adviseerde mij om een week lang bedrust te nemen en heeft medicatie voor mijn duizeligheid voor geschreven. Deze neem ik de hele week 3x daags in, maar helaas blijft mijn vermoeidheid en duizeligheid. De duizeligheid is wel iets minder geworden, ik kan in ieder geval weer fatsoenlijk lopen zonder duizeling maar bij elke keer opstaan en te snelle beweging sta ik weer te tuntelen.
Ondanks dat de arts me heeft verplicht een week op bed te blijven heb ik toch de keuze gemaakt om elke dag wat te ondernemen. Want door alleen maar op bed te liggen word mijn conditie ook niet beter van.
Maandag was ik erg moe na het ziekenhuis bezoek dus toen ben ik een middagje op bed gebleven. Eind van de middag ben ik samen met Gifty (m’n Ghanese zusje ) even naar de winkel gelopen omdat ik water moest kopen en Vivian me niet alleen wou laten gaan. ’s Avonds heb ik samen met Anna op onze kamer een spel gedaan, wat ze hier in Ghana spelen. Maar helaas niet voor lang want toen viel de elektriciteit uit en was het pikke duuster in de kamer!
Dinsdag was het marktdag in Swedru, ik heb Vivian gevraagd of ze samen met mij naar de markt wou om stof uit te zoeken voor een Ghanese jurk die ik laat maken. Dit was erg gezellig en fijn om te doen! De rest van de dag heb ik weer op bed door gebracht. ’s Avonds heb ik voor het eerst sinds 1,5 week weer bij de familie op de bank gezeten, aangezien ik andere dagen al om 19:00 in bed lag. Dit heb ik een half uurtje volgehouden en ben toen toch maar richting mijn bed gegaan.
Gisteren kwam het de hele dag met bakken uit de lucht, dus kon ik weinig ondernemen helaas. Ik heb Vivian een beetje gezelschap gehouden in de keuken en samen onder het afdak gezeten ‘genieten’ van de regen en de rest heb ik op bed door gebracht.
En vandaag is het alweer donderdag.. mijn duizeligheid is vandaag weer erg aanwezig dus ik zit rustig op mijn bed en ben ondertussen dit verhaal aan het typen. De arts wil mij morgen eigenlijk terug zien, maar er is al weinig wat hij nog kan doen aangezien er na maandag ook niet veel is opgeschoten. Ik heb er voor gekozen om het nu eerst op eigen krachten te doen en als het echt niet beter word kan ik volgende week altijd nog terug naar het ziekenhuis. Ik heb ook nog medicatie tot na het weekend dus dan kan ik dat ook eerst nog even afwachten.
Morgen ben ik alweer 4 weken hier, waarvan ik helaas nog maar 1 week heb kunnen werken en echt heb kunnen ervaren hoe het hier gaat, en al bijna 2 weken op bed lig. Afgelopen maandag had ik zoiets van ik pak mijn koffer en ik kom naar huis omdat ik het even niet meer zag zitten hier. En de heimwee alleen maar erger word als je in een vreemd land alleen maar op bed ligt. Maar om deze stap te kunnen zetten moet ik eerst aansterken. En als ik sterk genoeg ben om naar huis te gaan, ben ik ook sterk genoeg om door te zetten en er het beste er van te maken! dus dat ga ik ook gewoon doen! Ik heb mezelf voor genomen om vanaf maandag gewoon te gaan werken, al is het maar voor halve dagen! Ik wil mijn laatste weken nog optimaal genieten en nog een beetje kunnen zien van dit land! Ik heb kunnen regelen dat ik in het weeshuis aan de slag kan waar Anna ook werkt. Anna daar vorige week al aangegeven dat ik mee zou komen, maar toen werd ik helaas ziek. En Anna vertelde me gisteren dat de andere vrijwilligers daar en de bazin van het weeshuis haar vroegen hoe het met me ging en wanneer ik kwam. Dus dat is in ieder geval een plek waar ik me nu al welkom voel, en de kinderen hier brengen nog steeds een lach op mijn gezicht! In het weeshuis kan ik gewoon rustig mijn ding doen, al is het alleen maar de kinderen bezig houden zo heb ik toch een beetje mijn gedachten op wat anders.
Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte en ik ben bek af, dus ik ga eventjes een middag dutje doen!;) en straks naar het atelier om mijn jurk te laten maken!

  • 06 November 2014 - 15:56

    Manon:

    toppertje!! you can do it!! Xxxx

  • 06 November 2014 - 16:54

    Susanne:

    nou nou, petje af voor jou hoor.!!
    wat een zelfreflexie....daar heb je lef voor nodig ..!!
    je laat je niet "kisten""... veel bewondering voor jou anne,
    dat je ondanks je ellende toch wil proberen om er het beste van te maken..!
    tjeetje wat zullen die kids happy zijn..! ik hoop dat je er naar toe gaat ,
    in je mooie nieuwe jurk..! geweldig daar krijg je toch een KICK van..!!
    ik voel dat het super oke is..!! xsusanne


  • 06 November 2014 - 17:23

    Frits Migchelbrink:

    Jij bent van grote klasse ga zo door meisje jij maakt dit wel .

  • 08 November 2014 - 22:26

    Simone:

    hoi anne

    even een berichtje na het lezen van jouw reisverslag
    super interressant
    hopende dat het snel beter mag gaan zodat je werkelyk meer indruk van dit land krijgt.
    je doet het fantastisch
    dat mag best eens gezegd worden
    lees je eventuele komende verslagen graag en wens je het allerbeste zodat je ook nog kunt genieten van deze onderneming.



    sterkte en groetjes
    jan simone
    jorne niencke

  • 11 November 2014 - 00:08

    Gerard Hoppema:

    Hoi Anne je bent een kruitje roer me niet malaria is een energie zuigende ziekte je moet echt je rust nemen niets doen is voor jou een crime toch je rust nemen liefie als je thuis komt heb je die rust nodig malaria sloopt je lichaam sterk lekker aan hou van je liefs pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Swedru

vrijwilligerswerk in Ghana

.

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Ghana

11 November 2014

Ghana

06 November 2014

Samenvatting van deze week.

31 Oktober 2014

Ziekenhuis bezoekje

29 Oktober 2014

23/29-10
Anne

Van 10 oktober t/m 9 december 2014 ga ik naar Ghana om hier vrijwilligerswerk te doen! Via deze weg kunnen jullie mij volgen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 12065

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 09 December 2014

vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: