Eerste dagje Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu Eerste dagje Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu

Eerste dagje Ghana

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Oktober 2014 | Ghana, Accra

vanmorgen was ik echt al ontzettend vroeg wakker, dus mijn dag duurt vandaag echt lang.
ik moet er nog steeds aan wennen dat het hier 2 uur eerder is dan in Nederland, want ik heb nog steeds het gevoel van de Nederlandse tijd!

in de loop van de ochtend vertrokken mijn andere kamer genootjes en bleef ik dus alleen achter, iets wat ik best wel even fijn vond. kon ik in ieder geval even fijn mijn spullen installeren en mijn koffer op orde stellen.

aan het eind van de ochtend begon het echt gigantisch hard te waaien en te regenen! en die deuren hier zijn zo goed afgesloten dat het water er gewoon onder door loopt mijn kamer in! :p
na een half uurtje flinke regen werd het al snel droog en scheen de zon weer. het is echt warm en benauwd hier!

met de middag kreeg ik er weer een kamer genootje bij, Anne uit Duitsland! een leuk, spontaan meisje wat direct klikte! samen wat gepraat en besloten om maar eens op onderzoek uit te gaan om ergens geld te wisselen en wat te gaan eten..

er werd al snel door een Ghanees aangeboden om ons te brengen, hier maar mee ingestemd en vol goede moed in de auto gestapt.

nou.. dat verkeer hier in Ghana is één grote Chaos! ik heb me de ogen uit gekeken! Anne en ik hebben elkaar regelmatig aangekeken of we uberhaupt nog wel heel terug zouden komen! We hadden alleen maar de slappe lach en onze chauffeur was erg nieuwsgierig waarom wij zo aan het lachen waren.
géén enkele auto hier in Accra is nog schade vrij! de één mist een bumper en de ander heeft de gaten en krassen en deuken van voor tot achter in zitten. ze drukken mekaar gewoon aan. en ohja, midden op straat je achter band verwisselen van de auto blijkt hier ook de normaalste zaak! en dat terwijl de dames gewoon met hun derrière op de achtebank van de auto blijven zitten.. 't kan allemaal hier!

en in Nederland krijgen we er een bekeuring voor maar hier is het vrij normaal om onnodig te gaan toeteren t is één en al getoeter om je heen.

De omgeving is ook een geval apart, van kleine krotjes tot aan grote gebouwen, mensen die tussen het verkeer door lopen om dingen te verkopen etc.etc.

een uur later, eindelijk bij de bank aangekomen door al dat hutjemutje verkeer en ook nog schade vrij! al zou een extra kras op de auto niet opvallen.. ons geld gewisseld en toen weer samen met onze chauffeur richting het hostel gegaan.. M'n kamer genootje en ik keken elkaar aan, met een blik van; daar gaan we weer, weer een uurtje door het hutjemutje verkeer.. maar wat bleek, de bank zat gewoon om de hoek van het hostel -_- dus met 5 min weer terug bij het hostel. vanaf dat moment snapte we er echt geen bal meer van! maar wij waren allang blij dat we heel terug waren gekomen en eindelijk wat konden gaan eten!

vanavond voor het eerst een Ghanese maaltijd gehad, ben alleen de naam alweer vergeten haha! 't was in ieder geval oranje gekleurde rijst, vrij pittig met flink veel knoflook er in en iets wat op kip moest lijken. de rijst was heerlijk, maar de kip was echt te pittig en heb uit goed fatsoen rondom de botjes heen gegeten.

vervolgens kwam er een Ghanees bij ons zitten en vragen of we klaar waren met eten, hier mee ingestemd en foetsie weg was de half opgepeuzelde kip op mijn bord. hij at zelf een deel van de botjes er bij op.. iig daar leek het op want het kraakte aardig in zijn mond, opzich niet echt smakelijk ofzo.. maar hij was wel zo lief om een fles ijskoud water voor ons te regelen!

nou ik heb in die paar uur dat ik hier ben al redelijk wat geschreven, maar zo blijven ze thuis mooi up to date! :)

byeeeee!

  • 11 Oktober 2014 - 21:32

    Susanne:

    hahahhaha ja-ja , je begint er al aardig een beetje in-te komen....
    in ieder geval hebben ze daar mischien geen heilige koeien.
    die ook nog eens dwars door het verkeer heen gaan...die mag je absoluut niet raken , want dan ben je de sjaak.!! tenminste in india..
    je komt echt ogen en oren te kort he..? een compleet andere wereld..
    zoveel indrukken..! slim ven je om samen met iemand te ondernemen..!
    als je het ""door "" hebt....dan kan er heel veel...
    eerst maar eens afstemmen op de mentaliteit daar..!
    pas goed op jezelf, bij twijfel nergens op-in gaan..!!
    vertrouw op jou gevoel..!! dag en nacht -ritme
    dat komt wel over een paar dagen...gewoon mee-gaan..
    go with the flow..!! tsja..dat is nog eens wat anders dan de tv soap.he.??
    this is the real live soap.!! als je de humor ervan in kunt zien,
    en je het goed kunt "handelen".. dan sta je stevig in je schoenen..!!
    trots op jou,,!! en ook een beetje jaloers.....hihihi
    x susanne

  • 12 Oktober 2014 - 00:42

    Frits:

    Zo trots op jouw. Je stief vader

  • 12 Oktober 2014 - 08:47

    Sa:

    wat leuk dar je nu een meisje hebt waar je mee rond kunt gaan...en duits kun je ook verstaan ! trots op jou en lekker genieten !

  • 13 Oktober 2014 - 17:59

    Gerard Hoppema:

    Hoi Anne het is daar een chaos met het verkeer begrijp ik ach alles went als je niet hebt zie aan zout tabletten komen met die hitte verlies je vocht en de zouten die je nodig heb leuk je gesproken te hebben liefs pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

vrijwilligerswerk in Ghana

.

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Ghana

11 November 2014

Ghana

06 November 2014

Samenvatting van deze week.

31 Oktober 2014

Ziekenhuis bezoekje

29 Oktober 2014

23/29-10
Anne

Van 10 oktober t/m 9 december 2014 ga ik naar Ghana om hier vrijwilligerswerk te doen! Via deze weg kunnen jullie mij volgen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 12088

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 09 December 2014

vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: