introductie dag 1 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu introductie dag 1 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu

introductie dag 1

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Oktober 2014 | Ghana, Accra

vanmorgen zaten we netjes om 07:00 aan het ontbijt en om 08:00 werden we opgehaald om naar de SYTO te gaan.

hier kregen we uitleg over het land, de normen en waarden, verschillende geloven en de verschillen met Nederland. In Nederland willen we allemaal graag slank en perfect zijn, maar hier in Ghana ben je juist mooi wanneer je dikker bent! 'You look so fat!' betekend dat je genoeg geld hebt om jezelf te onderhouden. hoe dikker je bent, hoe meer geld je hebt! En wanneer je dus slank/mager bent, zie je er niet goed uit. Heeeel anders als in Nederland dus.
volgens sommige geloven mag er op Dinsdag niet gezwommen worden, de oceaan verdiend dan zijn rust of zoiets. haha

vervolgens kregen we een taalles in het twi, dat is de meest gesproken taal hier in Ghana. maar wat is dat een lastige taal zeg! boaah!
maar ik heb nog 8 weken om het te leren! haha

het is hier trouwens heel belangrijk om te weten op welke dag je geboren bent, deze dag is verbonden aan een naam en die komt dan voor jou naam te staan. dus als ik me voor moet stellen is het ; Ama Anne! ik ben dus op zaterdag geboren dus ik heet 'Ama'.

rond de middag werden we naar het strand gebracht. Onderweg kwamen we echt langs de krottenwijken, heel indrukwekkend om te zien!
Het strand waar we naar toe gingen was een mooier en schoner strand dan het strand van gisteren.
op het strand gingen we lunchen, het eten is me tot nu toe nog helemaal niet tegen gevallen! voor de Jollof rijst is heeeerlijk! jaja nu weet ik ondertussen wel hoe het heet! haha

bij de lunch hadden we ook een glas verse ananassap, heerlijk!

in de tijd dat we daar zaten zijn er wel tig verkopers langs gekomen die wat probeerde te verkopen, van armbandjes tot aan kunstwerken etc. etc. elke keer maar weer vriendelijk geantwoord met 'no thank you!'

na de lunch kregen we boven het restaurant djembé les! nou dat viel me in het begin nog aardig tegen, en mijn handen, opgezet van de warmte vonden het ook niet echt prettig! maar het ging steeds beter!

na de djembé les van een uur kregen we dansles in de lokale dans, dit was erg lachwekkend maar ook gigantisch warm.

na 2 uur intensief bezig te zijn geweest mochten we EINDELIJK een duik in de zee nemen! en dit was zo heeeerlijk! in Nederland moet je oppassen dat je niet kapot gaat van de kou wanneer je de zee in gaat, hier kun je zo zonder na te denken een sprintje trekken. de zee is hier een stuk ruiger dan in Nederland, waar je op t ene moment tot aan je enkels staat kun je nog geen paar seconden later met de volgende golf tot aan je middel staan.

ik ben in een paar dagen tijd echt verliefd geworden op Ghana! het is zo mooi en zo indrukwekkend en de mensen zijn zo aardig hier!

don't worry! I come back to Holland! .. I think!

haha nee grapje, maar ik ben nog maar een paar dagen hier maar het voelt alsof ik er al weken ben! en wat een gezelligheid met de andere meiden er bij!

vanaf woensdag gaan we helaas uit elkaar en ieder naar ons eigen project, ik ga de gezelligheid echt missen!

maar in November gaan we allemaal nog een keer naar de zelfde excursie dus dan zien we elkaar nog weer voor dat we gaan!

nou dat was het weer voor vandaag, morgen gaan we naar de markt en wat meer tussen de lokale bevolking dus ik ben benieuwd!

Maadwo! ( good evening! )


  • 14 Oktober 2014 - 00:42

    Lia:

    Hey topper, leuk om je verslagen te lezen

  • 14 Oktober 2014 - 07:55

    Anita Lensink:

    Geweldig Anne om te lezen hoe het met je gaat. Al heel wat leuke dingen gedaan lees ik.

  • 14 Oktober 2014 - 10:59

    Susanne:

    fantastisch dat strand, het is net of de golven zo over je heen komen achter de pc...ja ze proberen je echt van alles aan te smeren..maar het heeft ook wel wat toch ?? gezellig man..!
    laat alleen nooit je oren schoonmaken...dat hebben ze bij mij geprobeerd..hihihi
    die man met schoenen aan z-n handen zal wel gehandicapt zijn....daar zul je nog wel meer van zien
    en ja-hoor...overal staan afgedankte auto-s voornamelijk uit europa..
    mischien staat dat grijze kreng van jou ook wel ergens..!
    ik wist trouwens niet dat je een tweeling zus hebt..? moest ff goed kijken wie , wie is..!
    trouwens probeer om niet al te rijk te worden daar..hahahhaaa
    ik kan me voorstellen dat je nu al verkocht bent aan de reis..het is gewoon een prachtig avontuur..!
    x ama susanne



  • 14 Oktober 2014 - 12:06

    Gerard Hoppema:

    Hoi Ama fijn dat je het leuk vind in Ghana vooral de indruk van hoe ze daar leven rijk en arm.nogmaals een tip over zweten je verliest veel vocht dat voorkom je door zouttabletten te nemen die houden vocht vast doen hoor liefs pa

  • 14 Oktober 2014 - 17:14

    Susanne:

    daar ben ik weer, het liefst had ik weer een nieuw bericht, maar-ja zo snel gaat dat niet..!
    je moet tenslotte ook de tijd hebben/krijgen om weer wat te beleven he.?!
    ff kleine correctie...de man heeft geen schoenen aan z-n handen..maar ik had de bril niet op..hahahaa
    maar dat soort verschijningen is niet vreemd, dus het had gekund..!
    fijn he dat je op een zaterdag geboren bent..{ik ook } dan mag je ook in de spirituele wereld kijken...
    dus.....wie weet..?! nooit schrikken gewoon mee-gaan..ps niet te veel aan airkootje prutsen he.??!!
    beter s-nachts extra laagje katoen aantrekken..het bloed in de adertjes houdt een beetje {veel}
    van zo constant mogelijke "graad"..!!!
    voor straks zzzzzzzzzzzzzz

  • 15 Oktober 2014 - 13:45

    Gerard Hoppema:

    Hallo Anne alles goed daar???? Weet je dat ik je mis maar daar kom ik wel door heen pas gpoed op je zelf en nog een fijne tijd daar liefs pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

vrijwilligerswerk in Ghana

.

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Ghana

11 November 2014

Ghana

06 November 2014

Samenvatting van deze week.

31 Oktober 2014

Ziekenhuis bezoekje

29 Oktober 2014

23/29-10
Anne

Van 10 oktober t/m 9 december 2014 ga ik naar Ghana om hier vrijwilligerswerk te doen! Via deze weg kunnen jullie mij volgen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 12089

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 09 December 2014

vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: