introductie dag 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu introductie dag 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne hoppema - WaarBenJij.nu

introductie dag 2

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Oktober 2014 | Ghana, Accra

en er is alweer een dagje in Ghana voorbij gevlogen!

vanmorgen om 9 uur stond Salomon op de stoep om ons op te halen, dus we konden fijn uitslapen vanmorgen!

vanmorgen zijn we naar 'trashy bags' geweest, hier word plastic gerecycled tot tassen, portemonnees etc. etc.

In Ghana verkopen ze water zakken, de lege zakjes worden verzameld om vervolgens schoongemaakt te worden, vervolgens worden ze gedroogd en dan worden ze gesorteerd en in stukjes geknipt om vervolgens aan elkaar genaaid te worden.
het was echt indrukwekkend om te zien wat ze allemaal konden maken van plastic en restjes stof!
http://www.trashybags.org/ is de site over wat er precies gedaan word.

ik ben op dit moment erg moe dus ik ben niet in staat om een heel verslag te typen dus dan maar eventjes in het kort want wil het wel eventjes kwijt!

vervolgens werden we naar de lokale markt gebracht om hier rond te lopen.. nou ik heb me de ogen uit gekeken! overal word je aangesproken en proberen mensen je van alles te verkopen! nou ik denk dat je er ALLES wel kunt vinden wat je wil kopen. alles zat hutjemutje op mekaar en het waren allemaal verschillende geuren door elkaar.. van vis tot aan verse groentes en fruit tot aan pas geslacht vlees wat rechtstreeks op de grill werd gelegd.

na dat we een paar uur op de lokale markt rond gedwaald hadden, wat overigens geen markt van een paar honderd meter was maar een paar kilometers, hebben we wat gegeten en zijn we nog wat rond wezen rijden. het is echt indrukwekkend om te zien wat er allemaal om je heen gebeurd!

rond 17:00 waren we weer terug in het Hostel om even fijn te douchen en daarna gingen we uit eten met z'n allen, aangezien vanavond onze laatste avond samen was!
we gingen voor het eerst met de trotro richting het restaurant! nou het is net veevervoer! opgepropt in een busje zitten, en net zo lang proppen tot dat er echt niemand meer bij in kan!

en ohja, vanavond toch maar weer bevestigd dat de mensen hier echt donker zijn.. we liepen voor het eerst in het donker over straat en je ziet alleen een paar kleren bewegen!

en nu ben ik een beetje leeg, dus ik ga mijn tas inpakken aangezien ik morgen richting Swedru vertrek! en dan maar eens heerlijk slapen!

vanaf morgen word het bloggen ook wat minder, aangezien ik dan geen wifi meer heb!

dus hopelijk tot snel!


  • 15 Oktober 2014 - 00:52

    Wilma:

    Denk aan je xxxxxxxxxx

  • 15 Oktober 2014 - 09:08

    Susanne:

    goeiemorgen..
    hopelijk goed geslapen..?! en alle indrukken een beetje verwerkt.>?!!
    je snapt op zo-n markt niet, hoe die mensen dat iedere dag van s-morgens vroeg
    tot s-avonds laat volhouden..maar ja daar zijn ze natuurlijk aan gewent.
    ik ga trashy-bags wel ff opzoeken, mischien zitten er leuke ideetjes bij , om hier
    ook te maken..? hahahha in het donker is het dus pas echt spannend.....??
    pas maar op voor "rondvliegende" gebitten....hihihi
    ik hoop toch wel dat ze verderop wiffi hebben...volgens google mapps wel
    maar je weet maar nooit..?! dan wens ik je een hele fijne reis..!
    ga je met de trein..? dat lees ik dan wel weer...
    byeee x susanne


  • 15 Oktober 2014 - 13:37

    Henny Schurink:

    Hoi Anne, ik volg jou met veel belangstelling.
    Eerste berichten zagen er goed uit. Wens jou een fijne tijd toe, hier horen de ups en downs bij, maar ik weet zeker dat het jou gaat lukken.
    groetjes Henny

  • 15 Oktober 2014 - 18:27

    Wil Nijhof:

    Hoi Anne, wat spannend allemaal.
    Groetjes Wil

  • 15 Oktober 2014 - 20:47

    Susanne:

    ondertussen gekeken op de site van trashy-bags.. so heey, dat ziet er super strak uit hoorr!!! hihi
    dan moet je niet willen, om ze hier na-te maken. ik probeer wat mensjes te motiveren om het bv.
    op pinterest te zetten , en /of het in te kopen voor een winkeltje..
    het doel heiligt de middelen..!!!voor straks lekker zzzzzzzzzzzzzz

  • 16 Oktober 2014 - 17:49

    Susanne:

    ondertussen is het donderdag de 16 de....nog niks gehoord..
    ik hoef me geen zorgen te maken want jij redt je wel..!!
    maar ben wel allejeekes nieuwschierig !!
    zit je daar helemaal in de rimboe ofzo..???!!
    hebben ze daar geen internet-cafe..?
    bah wat zit ik toch te zeuren.....
    het ga je goed, gauw bloggen hoor..
    kalm an en rap un betjen.....
    ik realiseer me ineens dat je dit bericht niet ontvangt..{ slim bezig }
    of mischien later......
    byeeeee xsusanne


  • 17 Maart 2015 - 13:35

    Raar:

    hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

vrijwilligerswerk in Ghana

.

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Ghana

11 November 2014

Ghana

06 November 2014

Samenvatting van deze week.

31 Oktober 2014

Ziekenhuis bezoekje

29 Oktober 2014

23/29-10
Anne

Van 10 oktober t/m 9 december 2014 ga ik naar Ghana om hier vrijwilligerswerk te doen! Via deze weg kunnen jullie mij volgen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 12079

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 09 December 2014

vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: